Știința

Planeta Marte dovezi ca a existat viată

Nu există dovezi concludente că viața există în prezent pe Marte. Atmosfera marțiană este foarte subțire și prea rece pentru a susține viața așa cum o știm noi. De asemenea, radiația solară este mult mai puternică pe Marte, ceea ce ar fi dăunător pentru majoritatea formelor de viață.

Există dovezi că viața ar fi existat pe Marte în trecutul îndepărtat conform space.com. Aceste dovezi includ:

• Prezența apei lichide în trecut: dovezi geologice sugerează că Marte avea o atmosferă mai groasă și un climat mai cald în trecut, ceea ce ar fi permis existenței apei lichide la suprafață.
  • Prezența moleculelor organice: roverul Curiosity al NASA a descoperit molecule organice simple în rocile marțiene. Aceste molecule sunt precursori ai vieții, așa că prezența lor sugerează că viața ar fi putut exista pe Marte în trecut.
  • Prezența fosilelor: roverul Curiosity a descoperit structuri care ar putea fi fosile de microorganisme, dar aceste descoperiri sunt încă controversate.

Oamenii de știință caută în continuare dovezi de viață pe Marte. Misiunea Perseverance a NASA, care a aterizat pe Marte în 2021, este concepută pentru a colecta probe de rocă care vor fi aduse înapoi pe Pământ pentru a fi analizate cu atenție. Aceste probe ar putea oferi dovezi mai convingătoare despre existența vieții pe Marte.

Dacă s-ar dovedi că viața există sau a existat pe Marte, acest lucru ar avea implicații profunde pentru înțelegerea noastră a vieții în univers. Ar însemna că viața nu este un fenomen unic pe Pământ, ci că ar putea exista pe alte planete și chiar în alte sisteme solare.

Back to top button